فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی

ربات تک تیرانداز فرانسوی به نام اسنایبات که تیر آن هرگز خطا نمی رود!

یک شرکت فرانسوی در حال کار بر روی ربات تک تیراندازی به نام اسنایبات است که در آینده نزدیک می تواند در میدان نبرد جای تک تیراندازان را بگیرد.

ربات تک تیرانداز اسنایبات

شرکت فرانسوی SD4E در حال ساخت ربات تک تیرانداز به نام اسنایبات است. دقت تیراندازی این ربات به حدی است که می تواند با شلیک به نقاط غیر حساس بدن هدف را بدون کشتن او متوقف کند. اسنایبات می تواند با استفاده از کدهای نرم افزاری و چندین ابزار خاص بر آب و هوا، باد، حرکات هدف و هر عاملی که باعث کاهش دقت در تیراندازی شود فائق آید. به گفته میشل یاکوولف، سخن گوی شرکت SD4E که در زمینه ساخت وسایل بدون سرنشین زمینی فعالیت می کند:

این ربات دارای یک سیستم هدفگیری الکترواپتیکال با قابیت عملکرد در شب و روز است و می توان آن را به گونه ای طراحی کرد که از شلیک به سر، شکم و سینه هدف خودداری کند.

او در ادامه گفت:

با دقت فوق العاده ای که این ربات دارد می تواند هدف را به طور قطع از فاصله 200 تا 300 متری با دقتی بیش از هر تک تیرانداز انسانی مورد اثابت قرار دهد به طوری که تیر بعدی درست به همان نقطه قبل اثابت خواهد کرد.

ربات تک تیرانداز اسنایبات

به این ترتیب اسنایبات می تواند برای خنثی کردن تهدید یک هدف، با دقت 100 درصد دست یا پای او را مورد اثابت قرار دهد. با وجود این خصوصیات اسنایبات می تواند در حفاظت از مکان های مهم اداری، نیروگاه های هسته ای، پست های بازرسی و … به کار رود و به گونه ای طراحی شده که در ماموریت های خطرناک و طولانی مدت به نیروهای امنیتی کمک کند. وجود چنین سلاحی می تواند تعداد پرسنلی که امروزه برای حفاظت از زیرساخت های مهم گمارده می شوند را به میزان زیادی کاهش دهد. حفاظت دائمی از یک محل نیازمند چند ده سرباز است. برای مثال برای حفاظت از یک مکان عادی معمولا به حدود 50 نفر نیاز خواهد بود. اسنایبات تعداد سربازان مورد نیاز برای حفاظت از محیط عملیاتی خود را به میزان زیادی کاهش می دهد و بدون این که تحت تاثیر عواملی مانند استرس و خستگی قرار بگیرد، وظیفه خود را بدون نقص انجام دهد.

ربات تک تیرانداز اسنایبات

در حال حاضر وزارت نیروهای مسلح (وزارت دفاع) فرانسه در حال ارزیابی این ربات است و سازندگان آن امیدوارند برای جذب سرمایه گذاری جهت توسعه بیشتر اسنایبات، توجه واحدهای RAID و GIGN (نیروهای ویژه پلیس فرانسه) را هم جلب کنند. آن ها همچنین امیدوارند که این ربات در آینده در ارتش فرانسه به خدمت گرفته شود.

منبع: صائین کالا نیوز

برچسب ها: ربات تک تیراندازی به نام اسنایبات ,

[ بازدید : 124 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 19 تير 1397 ] [ 19:02 ] [ فرهنگ ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]